השלבים בדרך לרהיט המושלם
השלבים בדרך לרהיט המושלם
רובנו נוהגים לרכוש רהיטים “מן המוכן” בחנויות המתמחות אולם עד לרגע שבו מגיע הרהיט לאולמות התצוגה הוא עובר גלגולים רבים, כיצד בה רהיט לעולם? על כך בכתבה הבאה:
עיצוב המוצר
הרבה לפני שהמוצר מגיע לאולמות התצוגה הוא מתחיל להתגלגל במוחם ועל שולחנות השרטוט של מעצבים מוכשרים לעיצוב המוצר שהוכשרו במסגרת לימודים אקדמיים, ואם חשבתם שמדובר בשרטוט ותו לא הרי שיש בידכם טעות גדולה. אמנם השרטוט קובע כיצד יראה בסופו של יום המוצר הסופי אולם על מנת לייצר רהיט, ולא משנה אם מדובר בשולחן משרדי או בכורסא גדולה מהסוג שנהוג להעניק כמתנות לגבר של המשפחה, צריך לבחור בקפידה את חומרי הגלם מהם יורכב הרהיט. מעצבי המוצר בוחנים את העמידות של חומרים שונים, עורכים ניסויים בסוגי עץ, בצבעים, ביריעות עור ובספוגים עד שהם מגיעים לתמהיל המושלם. כמובן שהעבודה החשובה הזו נערכת תחת מגבלות תקציב חמורות שקובעות מראש מה יהיה המחיר המקסימאלי שיושקע ביצורו של כל אחד ואחד מהרהיטים.
יצור המוצר
לאחר שהמפרט הטכני הושלם והשרטוט עבר את הליטושים האחרונים, מועבר המפרט המלא למפעלים גדולים ליצור רהיטים או לנגריות מקומיות אשר ינסרו את העצים, ימקצעו אותן, ימשכו אותם בשכבה דקה של לקה ויצפו אותם בבדים או בעורות שנבחרו מבעוד מועד. כאשר מדובר ברהיטים מתוצרת הרשתות הגדולות, ברוב המקרים מעצבי המוצר עובדים ומול יותר ממפעל או נגריה אחת, כאשר לכל מקום ישנה התמחות מיוחדת. כך יתכן שאתם כצרכנים תמצאו באותה החנות ותחת אותה קורת הגג מערכות ריהוט גן שהורכב בישראל, מערכות ישיבה שיוצרו בסין וכיסאות שתוכננו באיטליה, הורכבו בהונג קונג ונשלחו משם ארצה.
לוגיסטיקה
מכיוון שמוצרים כמו רהיטים הם מוצרים כבדים יחסית אשר תופסים נפח גדול במיוחד באוניות או במטוסים הלוגיסטיקה שלהם היא יחסית מורכבת, זוהי גם הסיבה שנגריות מקומיות קטנות מצליחות פעמים רבות להתחרות בסדנאות היזע הענקיות במזרח הרחוק ולהציע לחנויות הרהיטים מחירים סופיים נוחים בהרבה מאלו שמוצעים בנכר, על אף העובדה ששכר המינימום בארץ גבוה הרבה יותר. חישובי הכדאיות בדבר מיקום היצור הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בכל הקשור לשיווק רהיטים ובמקרים רבים עשוי לקבוע את מידת ההצלחה של המוצר הסופי בשוק הרהיטים המקומי.
שיווק ומכירות
ענף הרהיטים הוא ענף תחרותי ביותר ולכן השיווק והמכירה הם חשובים מאין כמוהם, לא סתם נעשה המושג “מוכר רהיטים” למטבע לשון המתאר אדם חלקלק שיודע למכור את מרכולתו באופן מיטבי, בלי זה קשה מאוד להצליח בענף.